اخبار|ورزشی|فال روزانه|روزنامه |قیمت روزانه|دانلود فیلم|سریال|تصاویر هنرمندان و ورزشکاران

۱۲۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

حمله شدیدالحن کانون هواداران پرسپولیس به کمیته داوران

حمله شدیدالحن کانون هواداران پرسپولیس به کمیته داوران

حمله شدیدالحن کانون هواداران پرسپولیس به کمیته داوران

 

رئیس کانون هواداران باشگاه پرسپولیس گفت: اعتراض هواداران پرسپولیس دعوای تاج و کمیته داوران را علنی کرد.

 به گزارش کاپ و به نقل از سایت رسمی پرسپولیس،عباس اسماعیل بیگی افزود: صبح امروز که با مهدی تاج رئیس سازمان لیگ تماس گرفتم تا اعتراض شدید هواداران پرسپولیس را به نحوه قضاوت داوران به ایشان اعلام کنم، در کمال تعجب و در شرایطی که پیش‌بینی می‌کردم ممکن است از فدراسیون فوتبال و کمیته داوران دفاع کند، با تائید اعتراض هواداران پرسپولیس توسط رئیس سازمان لیگ مواجه شدم.

وی در ادامه تصریح کرد: مهدی تاج ضمن تائید نظرات هواداران و صحبت‌های غیاثی کارشناس داوری، به صراحت گفت که نسبت به چیدمان داوری‌ها و نوع قضاوت آنها در بازی‌های پرسپولیس شدیدا مخالف است و نقش او در این راستا فقط پرداخت هزینه‌های داوران است نه بیشتر.

رئیس کانون هواداران پرسپولیس خاطرنشان کرد: آقای تاج با اشاره به اتفاقات اصفهان و ضعف داوران اذعان داشت از ابتدا با قضاوت فغانی در دیدار پرسپولیس و ذوب آهن مخالف بوده و او نیز اعتقاد داشت؛ رفتار کمیته داوران با هواداران پرسپولیس چیزی شبیه لجبازی است.

اسماعیل بیگی گفت: در بین صحبت‌هایی که بین بنده و آقای تاج رد و بدل شد به خوبی اختلافات شدید سازمان لیگ و کمیته داوران فدراسیون فوتبال مشخص بود و اینکه امروز رئیس سازمان لیگ کشور که از دید هواداران پرسپولیس در این اتفاقات یکی از مقصران است، حق را به پرسپولیس می‌دهد و اینکه اعتراضات هواداران را قبول می‌کند، را باید به فال نیک گرفت.

رئیس کانون هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در اعتراض هواداران به شرایط موجود گفت: از هیأت مدیره و مدیر عامل محترم باشگاه پرسپولیس تقاضا داریم که به جد این مسائل را پیگیری کنند، چون این موضوع طبیعی و معمولی به نظر نمی‌رسد. شأن پرسپولیس باید حفط بشود حتی درخواست داریم از لیگ هم کناره‌گیری کنیم چرا که اگر قهرمان از پیش مشخص شده باشد، پس بازی کردن فایده‌ای ندارد جز هزینه‌های گزاف، تلاش مضاعف و بازی با جان و روح هواداران که با ارزش‌تر از همه چیز است. در این شرایط خیلی‌ها به مرز سکته رسیده‌اند.

وی ادامه داد: درخواست بعدی هواداران از هیأت مدیره و مدیر عامل محترم باشگاه، این است که پرسپولیس باید از جام چهارجانبه تبلیغاتی کناره‌گیری کند چرا که با توجه به بحران‌هایی که برایش پیش آورده‌اند و در پی داوری‌ها و برنامه‌های مشخص شده، نباید برای تبلیغات برخی افراد، خودشان را به آب و آتش بزنند. چرا پرسپولیس در زمان وقفه لیگ بجای استراحت و تجدید قوا باید بازی کند و تیم‌های نورچشمی، عزیزدردانه و قهرمانان از پیش تعیین شده، استراحت کنند؟!

اسماعیل بیگی در ادامه افزود: استفاده از نام شهدا برای تبلیغات است و بس. در پی تصمیماتی که هواداران گرفته‌اند، پیشنهاد می‌دهیم تا جهت حفظ مقام ارزشمند و شامخ شهدا و به احترامشان که برای تک تک هواداران پرسپولیس واجب بوده و هست، هیأت مدیره، مدیر عامل، بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس به جای شرکت در این جام، در روز هشتم شهریور که مقرر شده است نخسیتن بازی پرسپولیس برگزار شود، همپای هواداران در گلزار شهدا حاضر شده و یاد و خاطره آن بزرگواران را گرامی بداریم.

رئیس کانون هواداران پرسپولیس در پایان گفت: ای کاش مسوولان فدراسیون فوتبال که دم از شهدا می‌زنند و دنبال تبلیغات و بهره‌های خودشان هستند به جای برگزاری جام‌های تبلیغاتی، راه شهدا را پیشه می‌کردند که همانا صداقت در رفتار و کردار است. 

۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

جنجال بزرگ پرسپولیس در راه است؟

جنجال بزرگ پرسپولیس در راه است؟

روز نو : علیرضا فغانی در بازگشت به لیگ برتر، تصمیمی گرفت که بی شک با اعتراض شدید پرسپولیسی ها روبرو می شود. او در دقیقه 89 بازی امشب قرمزها مقابل ذوب آهن، یک پنالتی بسیار مشکوک را گرفت. در صحنه ای که به نظر می رسید توپ ناخواسته به دست چپ بنگر خورده، فغانی دست روی نقطه پنالتی گذاشت. 

این اتفاق درست در شرایطی افتاد که طاهری مدیرعامل پرسپولیس در کنار افشارزاده مدیرعامل استقلال جزو معترض های اصلی به اشتباهات داوری بود. آنها اعتقاد داشتند داور در بازی سپاهان و پرسپولیس هم علیه آنها سوت زده است. بی شک این شکست وضعیت را ملتهب تر خواهد کرد و پرسپولیسی ها به سادگی از اتفاقات بازی ذوب آهن و پرسپولیس نخواهند گذشت. سوالی که پیش می آید این است؛ آیا جنجال بزرگی در راه است؟! آیا پرسپولیسی ها این بار با شدت بیشتری به داوری ها اعتراض می کنند؟
۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

واکنش بازار به «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع»

واکنش بازار به «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع»
 
کمپین نخریدن خودرو این روزها به نظر می‌رسد روی بازار اثر گذاشته است؛ تا جایی که هم‌اکنون نه‌تنها شاهد اقدام برای نخریدن خودروهای صفر، بلکه انصراف ثبت‌نام‌کنندگان هستیم.
واکنش بازار به «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع»
گروه اقتصادی - چند روزی است کمپینی تحت عنوان نخریدن خودرو از شرکت‌های تولیدکننده خودروهای داخلی در شبکه‌های مجازی و اجتماعی به وجود آمده است و علت آن نیز توسط مردم، بی‌کیفیتی خودروهای داخلی و ارزان نشدن خودرو پس از توافق توسط خودروسازان عنوان می‌شود.

به گزارش افکارخبر ، داستان به این‌جا برمی‌گردد که در دو سه سال گذشته خودروسازان داخلی به بهانه‌های مختلف از قبیل تحریم و افزایش قیمت دلار در بازار و... شروع به گران کردن خودرو کردند؛ تا جایی که قیمت خودرو در این مدت سه ساله تا سه برابر افزایش پیدا کرد. این در حالی است که با وجود سه برابر شدن قیمت خودرو، اما تغییری در کیفیت خودروها دیده نمی‌شد و حتی مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی عنوان می‌کنند که کیفیت خودروها روز به روز کاهش یافته و حتی شانسی است.

این در شرایطی است که با افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد و رکورد شکنی‌‌های بی‌‌سابقه در این بخش، سطح توقعات مردم نسبت به خودروهای داخلی و کیفیت آن بیش از گذشته افزایش یافته است. کیفیت ساخت، قیمت مناسب و عادلانه، ایمنی و بهره‌‌وری بالا که زنجیره‌‌های اصلی صنعت خودروسازی ‌است، همان حلقه‌هایی هستند که در صنعت خودروسازی کشور مفقود شده‌اند.

به عبارت دیگر، با وجود تمام قوانین و اجبارهایی که طی سال‌های گذشته به منظور ارتقای کیفیت به خودروسازان ابلاغ شده است، اما بررسی شکایات مردمی طی دو سال گذشته نشان می‌دهد که مشتریان هنوز هم نسبت به سطح کیفی خودروهای داخلی بسیار گله دارند.

با این وجود، در سال‌های اخیر مردم به علت نیاز، مجبور به خرید این خودروهای بی‌کیفیت و گران تولید داخل بودند.

از طرف دیگر، در این مدت تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی نیز بالا رفته بود و به همین دلیل قیمت خودروهای وارداتی که به طور مستقیم به دلار مربوط بود، حتی تا سه برابر افزایش پیدا کرد و مردم دیگر شرایط خرید خودروهای خارجی را کمتر داشتند. برای همین مجبور به خرید خودروهای تولید داخل بودند که این خودروها نسبت به قیمت امروزشان، برای مصرف‌کنندگان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

در این شرایط، چند روزی است که مردم عنوان می‌کنند دیگر صبرشان به سر آمده و کمپین نخریدن خودروهای داخلی را به راه انداخته‌اند که تاثیر زیادی نیز روی بازار خودرو داشته است؛ به طوری که این کمپین در حال حاضر باعث تعمیق رکود در خرید خودروهای صفر از نمایندگی خودروسازان داخلی شده است. همین موضوع موجب شده که روند کاهشی قیمت‌ها را در بازار شاهد باشیم و قیمت‌ها نسبت به یک هفته اخیر کاهشی چشم‌گیر و در حدود ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان داشته است؛ این در حالی است که خودروسازان نسبت به کاهش قیمت خودرو مقاومت می‌کنند و حتی ساز گرانی را می‌زنند.

از سوی دیگر، نکته دیگری که در بازار مشاهده می‌شود، این است که مشتریانی هم که ماه‌های گذشته نسبت به ثبت‌نام و پیش‌خرید خودرو اقدام کرده بودند، هم‌اکنون شروع به انصراف در نمایندگی‌های خودروسازها کردند.

نمایشگاه‌داران معتقدند با ادامه این کمپین و انصراف مشتریان از گرفتن خودرو، قیمت‌ها در چند روز آینده نیز کاهش بیشتری در بازار خواهد داشت.
۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کاهش قیمت‌ خودرو به‌ زیر نرخ‌ کارخانه

ساز منفی بازار برای خودروسازان

کاهش قیمت‌ خودرو به‌ زیر نرخ‌ کارخانه

اگرچه تولید خودرو در کشور به روزهای اوج خود طی سالهای گذشته نزدیک می‌شود؛ اما ساز منفی که بازار خودرو و مردم برای خودروسازان کوک کرده‌اند، منجر به کاهش قیمت به کمتر از نرخ کارخانه رسیده است.

با بهبود شرایط اقتصادی، کاهش تورم و سیاستگذاری‌های دولت برای تولید خودرو در کشور و نقش آفرینی این کالا در رشد اقتصادی، تولید خودروسازان کشور که طی سالهای گذشته با کاهش جدی و معناداری مواجه شده بود، بهبود یافته و اکنون خودروسازان عبور از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه را برای سال جاری در تولید خودرو هدفگذاری کرده‌اند.

به موازات همین افزایش تولید اما، همچنان رکود بر بازار خودرو حاکم است و روزهای سختی برای خودروسازان رقم خورده است و همین امر، منجر به کاهش فروش خودروهای تولیدی ظرف ماههای گذشته شده که ادامه آن، به طور قطع، کمبود نقدینگی را طی ماههای آتی برای خودروسازان رقم خواهد زد. در عین حال البته خودروسازان هم بیکار ننشسته‌اند و طرحهای زیادی را برای فروش خودرو در کشور طراحی کرده‌اند که دامنه آن از فروش‌های نقدی و تحویل فوری گرفته تا فروش اقساطی به کارمندان دولت کشیده می‌شود.

اما همین رفتار مصرف‌کنندگان در بازار منجر به این شده که هم اکنون بتوان به جرات گفت که حاشیه بازار برای هیچ خودرویی وجود ندارد و حتی بررسی‌های میدانی هم نشانگر این است که قیمت خودرو به زیر نرخ کارخانه رسیده است و بنابراین اکنون، بهترین فرصت برای کسانی است که می‌خواهند خودروی جدید بخرند و یا خودروی خود را تبدیل به احسن کنند.

در عین حال البته تداوم این وضعیت چندان به نفع صنعت خودروی کشور نیست و به طور قطع، کمبود نقدینگی ممکن است رشد رو به اوج تولید خودرو در کشور را متوقف کرده و یا حداقل کاهش دهد، این امر علاوه بر تبعاتی که برای خودروسازان دارد، مصرف‌کنندگان را نیز متضرر می‌کند؛ چراکه کاهش تولید ممکن است باز هم خاطرات تلخ سالهای ۹۱،۹۰ و ۹۲ را رقم زده و حاشیه بازار را برای بسیاری از خودروها بوجود آورد که در نهایت، دود آن به چشم مصرف‌کنندگان خواهد رفت، از سوی دیگر، اشتغالی که هم اکنون با رونق تولید در خودروسازی‌های کشور ایجاد شده، مجدد روند رو به نزول را سپری خواهد کرد. بنابراین کاهش قیمت خودرو یک تیغ دو لبه برای مصرف‌کنندگان است و اگرچه ظاهری مثبت و به نفع مصرف کننده دارد، اما در درازمدت، ممکن است منافع مصرف کنندگان را به خطر اندازد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، اما به هرحال اکنون بازار واکنشی را که نسبت به افزایش تولید خودروسازان در پیش گرفته، رکود شدید و عدم خرید خودرو از سوی مردم است که همین امر، به شدت افت قیمت در بازار را رقم زده و در شمار زیادی از خودروها، کار را به رسیدن قیمت بازار به زیر قیمت کارخانه را رقم زده است.

جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۱ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، رانا ۳۱میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۷ میلیون و ۵۰۰ تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

بررسی های میدانی نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مهران غفوریان از همسر خود رونمایی کرد!

مهران غفوریان از همسر خود رونمایی کرد!

۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

عکس عجیب و غریب هنرپیشه مطرح زن

عکس عجیب و غریب هنرپیشه مطرح زن

 

بختیاری در روز عید پست زیر را در صفحه خود قرار داد:عیدتون مبارک...

نماز.عطر.عشق.صداقت.امانت داری.احترام به افراد،کم خوری،آزادی در گفتار،اعتقاد محکم به اخلاق،ورزش پیامبر احساس روی اینها تاکید خاصی داشتن.اما دریغ از رعایت یکی ازاونها درمیان ما مسلمانان...

چیزی که این روزها رایحه دوست نداشتن آدمهاست.چرا ما ایرانی ها همو دوست نداریم؟؟؟و یا انقدر اندکند کسانی که با عاطفه اند که دیده نمیشن.پشت سر ادمها بال ببینیم..هر انسانی بخشی از وجود خداست.در ذهن خود مردم را دوست بداریم..که اگر فقط در زبان باشد کسی آن را باور نمیکند.به امید روزی که از دست ودل وزبان هم در امان باشیم.وذهن تربیت شده ای داشته باشیم.

۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پاسخ تند مدافع استقلال به پرسپولیسی ها

پاسخ تند مدافع استقلال به پرسپولیسی ها
 
مرجع : کاپ
مدافع تیم استقلال به انتقادات افرادی که به زعم او طرفدار پرسپولیس بودند،پاسخ تندی داد.
پاسخ تند مدافع استقلال به پرسپولیسی ها
به گزارش افکارخبر، پس از شکست استقلال مقابل ذوب آهن،پیج های طرفداران استقلال در فضای مجازی مملو از بحث و گفت و گوهای مختلف بود.

در این میان،شدت برخی انتقادات در یکی از این پیج ها به حدی رسید که مدافع استقلال را وادار ساخت با آی دی خود در اینستاگرام به ماجرا ورود کند و برای هواداران پرسپولیس خط و نشان بکشد.

امین حاج محمدی که مدتی است حضور خود را در فضای رسانه ای محدود کرده است در پیامی نوشت:

آدم هایی که فقط لات مجازی هستید.با شمام.با چه رویی میاین اینجا فحش ناموس میدین.اول یک عدد برد بیارین و بعد حرف بزنین.وعده ما هفته ۱۱.عشقای ss من خودتونو بابت این فحشا ناراحت نکنید.جوابشونم ندین،پرسپولیسین دیگه.

بیش از این دیگه نمیشه ازشون انتظار داشت.
۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تبلیغات کلاهبرداران در رسانه‌ ها!

تبلیغات کلاهبرداران در رسانه‌ ها!

۱۲:۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹

«جالب است بدانیم در پرونده مورد بررسی در این گزارش، فرد کلاهبردار به تازگی بازداشت شده اما همچنان آگهی فروش خودرو‌های وی در یکی از روزنامه‌ها چاپ می‌شود، زیرا برای انتشار یک ساله آگهی خود، 600 میلیون تومان به این روزنامه پرداخت کرده است.»

کلاهبرداری‌های میلیاردی این‌روزها خانمان‌برانداز شده‌اند. مجرمان با انتشار یک آگهی در صداوسیما یا روزنامه‌های کثیرالانتشار به راحتی مردم رابه دام خود اسیر می‌کنند.

وقتی رسانه‌ای فقط به درآمدزایی از طریق انتشار آگهی توجه می‌کند و اهمیتی بر صحت مندرجات آگهی‌ها ندارد تشکیل پرونده‌های کلاهبرداری‌های میلیاردی دور از ذهن نیست. جالب است بدانیم در پرونده مورد بررسی در این گزارش، فرد کلاهبردار به تازگی بازداشت شده اما همچنان آگهی فروش خودرو‌های وی در یکی از روزنامه‌ها چاپ می‌شود، زیرا برای انتشار یک ساله آگهی خود، ۶۰۰ میلیون تومان به این روزنامه پرداخت کرده است.

هرچند نباید نادیده گرفت یکی از دلایل رشد این نوع کلاهبرداری‌ها که صدها خانواده را اسیر دادسرا و دادگاه کرده است نبود نظارت بر آگهی‌های تبلیغاتی در صداوسیما و روزنامه‌ها هم است. کم‌کاری سازمان‌های نظارتی و ارگان‌های مسئول در امر پیشگیری از وقوع جرم دو ضلع دیگر مثلث تخلف رسانه‌ها در افزایش کلاهبرداری‌ها هستند و هشدارها در این زمینه همچنان بدون توجه باقی مانده‌اند.

در این گزارش ما به سه پرونده بزرگ کلاهبرداری فروش خودرو که توسط یک فرد انجام شده و بیش از ۱۰۰ شاکی دارد، پرداخته‌ایم.

شرح ماجرای یک کلاهبرداری لوکس

اعضای باند کلاهبرداری با انتشار آگهی در روزنامه‌ها ادعا می‌کردند واردکننده خودروهای لوکس خارجی هستند و خودروها را زیر قیمت می‌فروشند اما این ادعا ترفندی برای اجرای یک‌ نقشه کلاهبرداری بزرگ و میلیاردی بود. آنها با این شگرد ده‌ها نفر را فریب دادند و میلیاردها تومان به جیب زدند. تحقیقات پلیس در این باره از چندی قبل با شکایت یکی از مالباختگان آغاز شد. شاکی که مدتی قبل قصد داشت یک دستگاه خودروی لوکس بخرد در دام اعضای این باند کلاهبرداری گرفتار شده و ۹۰ میلیون تومان از پول‌هایش بر باد رفت.

یک مالباخته در توضیح اتفاقی که برایش رخ داده، می‌گوید: مدتی قبل در یکی از روزنامه‌ها آگهی شرکتی تجاری را دیدم که در آن ادعا شده بود خودروهای خارجی را با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می کند. پس از آنکه با دفتر شرکت تماس گرفتم فهمیدم این شرکت هر خودرو را حدود ۱۰ درصد زیر قیمت می فروشد. به این ترتیب به آنجا رفتم تا یک دستگاه خودروی سانتافه بخرم. در مقابل در ورودی ساختمان محل شرکت بیش از ۱۰ دستگاه خودروی لوکس خارجی صفر کیلومتر و پلاک نشده قرار داشت و مشتریان بعد از بازدید آنها سفارش می‌دادند. به‌جز من چند نفر دیگر هم برای خرید خودرو به آنجا آمده بودند. مدیر شرکت به نام مهرداد ادعا می‌کرد چون وارد کننده است خودروها را ارزان‌تر از سایر شرکت‌ها می‌فروشد. من هم بعد از نوشتن قولنامه مبلغ ۹۰ میلیون تومان پرداخت کردم و قرار شد یک ماه بعد خودرو را تحویل بگیرم ولی وقتی دوباره به آنجا رفتم درِ شرکت بسته بود.

اظهارات این مرد نشان می‌داد به احتمال زیاد این شرکت باید شاکیان دیگری نیز داشته باشد. طی چند روز حدود ۳۰ نفر دیگر نیز به دادسرای تهران رفتند و اعلام کردند فریب آگهی‌های این شرکت را خورده و برای خرید خودروهای خارجی به آنجا مراجعه کرده‌اند ولی حالا فهمیده‌اند سرشان کلاه رفته است. آنها بین ۱۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو به مدیر شرکت پرداخته بودند اما معلوم نبود مدیر شرکت و همدستانش به کجا گریخته‌اند.

فریب ظاهرش را خوردم

ماجرای بعدی مربوط به اغفال واردکنندگان خودرو است. با گسترش تحقیقات مشخص شد که شکات جدید همگی از واردکنندگان خودرو بودند، یکی از این شکات گفت مدیران شرکت طی چند مرحله از وی اتومبیل‌های صفر کیلومتر خریداری می‌کنند و مرد کلاهبردار به بهانه نمایش خودرو چند دستگاه از خودروهای بدون پلاک آنها را به امانت گرفته اما به یکباره دفترش را تعطیل کرده و گریخته است.

یکی از آنها گفت: من مدت‌هاست که به طور قانونی خودرو وارد می‌کنم. مدتی قبل مردی شیک‌پوش که سوار بر یک دستگاه خودروی بنز بود به دفترم آمد و گفت چند دستگاه خودروی وارداتی می‌خواهد تا در نمایشگاه خود بگذارد و سفارش خرید و فروش بگیرد. من او را به خوبی نمی‌شناختم و پس از انجام چند معامله اعتماد مرا جلب کردند و فریب ظاهرشان را خوردم و به او اعتماد کردم. چند روز بعد چند خودروی وارداتی را که حدود یک میلیارد تومان ارزش داشتند به او تحویل دادم و منتظر سفارش‌هایش شدم اما دیگر از او خبری نشد و الان متوجه شدم اتومبیل‌های مرا بدون اطلاع من به دیگران فروخته‌اند.

بنزی که اجاره ای بود

این آخرین شاکی شرکت کلاهبرداری نبود، چراکه در ادامه مرد دیگری که چند دستگاه خودروی بنز، BMW و S500 به مدیران شرکت اجاره داده بود نیز به جمع شکات اضافه شد.

وی توضیح داد که مدیران شرکت برای هر دستگاه بنز ماهانه ۱۰ میلیون تومان به عنوان اجاره به من پرداخت می‌کردند و علاوه بر آن اتومبیل‌ها تعداد ۱۱ دستگاه اتومبیل هیوندای سانتافه و توسان نیز از من اجاره کرده‌اند اما این ماه وقتی که خبری از پرداخت اجاره نشد به دفترش رفتم اما آنجا تعطیل شده بود. این موضوع نشان می‌داد مرد شیاد برای ظاهرسازی و فریب طعمه‌هایش و مدیر شرکت‌های واردکننده خودروهای بنز را اجاره کرده بود.

سرکرده باند در دام پلیس

در چنین شرایطی کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای دستگیری اعضای این باند کلاهبرداری آغاز کردند. بررسی‌ها حاکی از آن بود که آنان با یکدیگر نسبت خانوادگی دارند؛ سرکرده آنها «مهرداد» است. هرچند ابتدا هیچ ردی از آنها وجود نداشت اما در ادامه کارآگاهان به اطلاعاتی درباره مخفیگاه مهرداد دست یافتند و سرانجام توانستند وی را دستگیر کنند. در این میان بررسی سوابق او و استعلام از وزارت بازرگانی و گمرک نشان داد شرکت او نه تنها کارت بازرگانی و مجوز واردات خودرو ندارد بلکه از سوی بانک مرکزی نیز مجوز لیزینگ خودرو دریافت نکرده است. با دستورات مقام قضایی و تلاش بی‌وقفه مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ متهمان اصلی پرونده بازداشت شدند و تحقیقات از ایشان تحت نظر مقام قضایی ادامه دارد.

عدم نظارت مراجع ذی‌صلاح قانونی برنحوه تبلیغات

فرزانه سادات ابوالقاسمی وکیل تعدادی از شکات و مالباختگان در گفت‌وگو با «قانون» در تشریح آخرین وضعیت این کلاهبرداری که به تازگی مجرم آن دستگیر شده است، گفت: عدم نظارت مراجع ذی‌صلاح قانونی بر نحوه تبلیغات شرکت‌هایی که تحت عنوان پیش‌فروش یا فروش اقساطی اتومبیل‌های خارجی فعالیت می‌کنند، سبب می‌شود که عده‌ای به قصد بردن اموال شهروندان اقدام به اجاره دفتر کار لوکس و شیک و تأسیس شرکت‌های کاغذی کرده و با انجام تبلیغات فریبنده مبنی بر فروش خودرو با قیمت کمتر از نمایشگاه‌های اتومبیل، در عرض مدتی کوتاه میلیاردها تومان از اموال شهروندان را به تاراج ببرند و نتیجه اقدامات مجرمانه این افراد نیز سرگردانی ده‌ها و در بعضی موارد صدها نفر از مالباختگان در مراجع محترم انتظامی اعم از کلانتری‌ها، دوایر پلیس آگاهی و دادسرا بوده و برای مدت‌های طولانی دستگاه قضایی و انتظامی. این افراد مدت‌ها درگیر صدها فقره شکایت و پرونده جدید اعم از حقوقی یا کیفری می‌شوند.

این حقوقدان ادامه داد: ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان می‌دارد: هرکس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت‌ها یا تجارتخانه‌ها یا کارخانه‌ها یا مؤسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی‌فریب دهد یا به امور غیر واقع امیدوار کند یا از حوادث و پیشامدهای غیر واقع بترساند یا اسم یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور یا وسایل تقلبی دیگر وجوه یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصاحساب و امثال آنها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد،‌ کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد مال به صاحبش، به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود.

مجازات فریب از طریق تبلیغات

‌ابوالقاسمی در ادامه در نقد قوانین در رابطه با تبلیغات رسانه‌ها گفت: در صورتی که شخص مرتکب بر خلاف واقع عنوان یا سمت ماموریت از طرف سازمان‌ها یا مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت و به‌طور کلی قوای سه گانه و همچنین نیروهای مسلح و نهادها و مؤسسات مأمور به خدمت عمومی شود یا اینکه‌جرم با استفاده از تبلیغ عامه از طریق وسایل ارتباط جمعی از قبیل رادیو، تلویزیون، روزنامه و مجله یا نطق در مجامع یا انتشار آگهی چاپی یا خطی‌صورت گرفته باشد یا مرتکب از کارکنان دولت یا مؤسسات و سازمان‌های دولتی یا وابسته به دولت یا شهرداری‌ها یا نهادهای انقلابی یا به طور کلی از‌قوای سه‌گانه و همچنین نیروهای مسلح و مأموران به خدمت عمومی باشد، علاوه بر رد اصل مال به صاحبش، از ۲ تا ۱۰ سال و انفصال ابد از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می‌شود.

وی افزود: بر این اساس، برابر مقررات قانونی یکی از دلایل تشدید مجازات مرتکبان کلاهبرداری ارتکاب جرم از طریق تبلیغات در روزنامه و مجلات است و این امر دقت نظر قانون‌گذار بر روی مسأله تبلیغات بوده است.

قوانین جامع نیستند

این وکیل با انتقاد از قوانین در حوزه تخلفات تبلیغاتی، به مواردی که در قانون پیش بینی شده اشاره کرد و توضیح داد: طبق قانون، به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصلاحات بیگانه تخلف است. همچنین نحوه رعایت تناسب نوشتاری حروف غیرفارسی در تبلیغات کالاهایی که ضرورت استفاده حروف و نشانه‌های بیگانه وجود دارد، نیز مورد تاکید قانونگذار قرار گرفته است. یا برای مثال ما قوانینی در رابطه با قوانین و مقررات مربوط به نحوه درج آگهی‌های مربوط به مسکن و زمین،آیین‌نامه اجرایی قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن، لایحه قانونی حمایت از پیش خریداران واحدهای مسکونی، قوانین و مقررات مربوط به تبلیغ دستگاه فلزیاب، برخی قوانین و مقررات مربوط به تجارت الکترونیکی، ماده ۶۹ قانون نظام صنفی کشور در خصوص ممنوعیت پیش فروش کالا از طریقه قرعه کشی، دستورالعمل نحوه پذیرش آگهی‌های بازرگانی در سازمان صداوسیما، مقررات تبلیغاتی مربوط به امور پزشکی و بهداشتی و ... بسیاری موارد دیگر را داریم.

وی ادامه داد: اما نبود قوانین جامع که همه جوانب تبلیغات را در نظر بگیرد و راه را بر کلاهبرداران ببندد باعث رشد کلاهبرداری شده است برای مثال در دستورالعمل نحوه فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی عرضه کننده کالا و خدمات خارجی در کشور به تنها مطلبی که بر خواهیم خورد نظارت بر محتوای تبلیغات است و این خلأ قانونی سبب شده که کلاهبرداران به راحتی بتوانند کالایی را که اساسا وجود خارجی ندارد در قالب آگهی‌های فریبنده پیش‌فروش کنند.

این حقوقدان در ادامه افزود: آنچه مسلم است خلاء قانونی دلیلی برای شانه خالی کردن مراجع ذی‌صلاح قانونی بر امر تبلیغات برای پیش فروش کالا از طریق رسانه‌های عمومی و جراید نبوده و نیست. حجم عظیم پرونده‌های قضایی مبنی بر کلاهبرداری ا ز طریق پیش فروش خودرو که در تمامی آنها نحوه آشنایی مالباختگان آگهی‌های رنگارنگ کلاهبرداران در روزنامه‌ها و جراید است، بیانگر آن است که مراجع قانونی اراده‌ای برای پیشگیری از وقوع جرائم مشابه ندارند.

وی در بیان راهکار مناسب برای کاهش این نوع کلاهبرداری‌ها گفت: برابر اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم وظیفه قوه قضاییه است و قوه قضاییه با بهره گیری از امکانات بالفعل و بالقوه و تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سهولت می‌تواند از بروز اتفاقات مشابه و به یغما رفتن اموال شهروندان و تشکیل هزاران پرونده قضایی در دستگاه قضایی و سردرگمی مالباختگان جلوگیری کند.

۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چرا برانکو به حرف کریم گوش نداد تا پرسپولیس نبازد؟

چرا برانکو به حرف کریم گوش نداد تا پرسپولیس نبازد؟
 
مرجع : ورزش 3
از نیمکت پرسپولیس خبر می رسد که برانکو ایوانکوویچ پس از گل برتری مقابل ذوب آهن به توصیه فنی کریم باقری بی توجهی کرده است.
چرا برانکو به حرف کریم گوش نداد تا پرسپولیس نبازد؟
به گزارش افکارخبر، کریم باقری بعد از برتری پرسپولیس از برانکو خواسته رضا نورمحمد مدافع تیم را به زمین بفرستد تا نتیجه را حفظ کند اما برانکو تعویض های دیگری را در دستور کار قرار داد که در نهایت تغییری در ضرب آهنگ کند شده پرسپولیس به وجود نیامد. چیزی که می تواند یکی از دلایل شکست امروز قرمزپوشان باشد.
۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چرا فغانی در دیدار پرسپولیس ذوب‌آهن اشتباه کرد

چرا فغانی در دیدار پرسپولیس ذوب‌آهن اشتباه کرد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: علیرضا فغانی بی روحیه در بازی پرسپولیس و ذوب آهن پر اشتباه ظاهر شد.


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):  سید رضا غیاثی در مورد نحوه قضاوت علیرضا فغانی در بازی پرسپولیس و ذوب آهن که با اعتراض زیاد هواداران و مربیان پرسپولیس روبرو شده گفت: آنچه که داوری فوتبال ایران می‌کشد فقط و فقط از کفاشیان است. کفاشیان برای حفظ میز و سمت خود بعد از اتفاقات تبریز کمیته‌ای تشکیل داد که نه به کمیته انضباطی  و نه به کمیته اخلاق و نه به کمیته استیناف ارتباطی داشت. کفاشیان این کمیته را تشکیل داد تا رابطه‌اش را با وزارت ورزش خوب کند.

وی ادامه داد: این کمیته نه تنها نتوانست خواست مردم تبریز را اجابت کند بلکه فقط باعث شد که علیرضا فغانی که  یکی از بهترین داوران قاره آسیا را محروم و بی‌روحیه کند. در سه هفته اول لیگ برتر امسال به فغانی قضاوت داده نشد و به یکباره می‌بینیم که در مهم‌ترین مسابقه هفته چهارم فغانی داور مسابقه می‌شود. داوری که بی روحیه و مثل مرغ سرکنده در زمین می‌شود. پس اگر علیرضا فغانی در بازی پرسپولیس و ذوب آهن اشتباه کرد نباید او را مقصر بدانیم مقصر اصلی کفاشیان،‌اصفهانیان و عنایت هستند.

رئیس اسبق کمیته داوران افزود: عنایت مسئول دپارتمان داوری با چه کسی لجبازی می‌کند او محسن قهرمانی را به شهری می‌فرستد که در آنجا محروم شده و یا فغانی که سه هفته قضاوت نکرده را برای بازی مهم این هفته انتخاب می‌کند.

غیاثی تصریح کرد: آقای کفاشیان شما که در جلسات خصوصی خود می‌گویید اصفهانیان مثل استخوان در گلوی ما گیر کرده چرا او را برکنار نمی کنید. قضاوت پر اشتباه فغانی حاصل کار تیمی کفاشیان،‌عنایت و اصفهانیان است.

وی با اشاره به نحوه قضاوت فغانی گفت: در دقیقه 20 مسابقه مهدی طارمی بازیکن ذوب آهن را با دست شارژ کرد و توپ را از او گرفت و داور خیلی خوش شانس بود که طارمی نتوانست آن توپ را گل کند زیرا اگر آن توپ گل می‌شد حرف و حدیث‌های زیادی درست می‌شد. در دقیقه 39 هم دروازه‌بان ذوب آهن روی فرشاد احمدزاده، مرتکب خطای پنالتی شد که داور این پنالتی را به سود پرسپولیس ندید و اگر آن پنالتی اعلام می‌شد دروازه‌بان ذوب آهن را باید اخراج می‌کرد.

غیاثی افزود: در دقیقه 40 مسابقه کامیابی نیا روی بازیکن ذوب آهن مرتکب خطا شد که داور این خطا را ندید اگرچه کامیابی‌نیا برخوردی با مهاجم ذوب آهن نداشت اما اقدام به تکل کرده بود و اقدام به خطا هم خطا بوده و مثل خطا به حساب می‌آید. اما در دقیقه 50 به درستی به بازیکن پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

غیاثی در مورد پنالتی که به سود پرسپولیس اعلام شد گفت: آن پنالتی که به سود پرسپولیس اعلام شد درست بود مدافع ذوب آهن با دست بازیکن پرسپولیس را هل داد و هرچند که بازیکن پرسپولیس بزرگنمایی کرد اما آن پنالتی درست بود. ضربه پنالتی زده شد و دروازه‌بان ذوب آهن حداقل دو متر به جلو پرید و باید این ضربه تکرار می‌شد که  داور چنین کاری انجام نداد.

وی با اشاره به اخراج محسن بنگر گفت: بنگر تا زمانی که کارت قرمز نگرفته بود بی احترامی به داور نکرد و فقط یک خطای معمولی انجام داد که مستحق کارت زرد و اخراج نبود. پنالتی که برای ذوب آهن گرفته شد پنالتی نبود و داور در این صحنه هم اشتباه کرد.

غیاثی افزود: اگرچه قضاوت فغانی در این بازی پر اشتباه بود اما  او را مقصر نمی‌دانم من تنها کسی بودم که بعد از حوادث تبریز از فغانی دفاع کردم. اما قضاوت او در بازی پرسپولیس قابل دفاع نیست. من رئیس فدراسیون، عنایت و اصفهانیان را مقصر این مسئله می‌دانم.

وی تاکید کرد: آقای کفاشیان نامه‌های اعتراضی تیم‌ها به داوری را به باد هوا می‌گیرد و می‌خندد و نتیجه آن می‌شود که تیم‌ها برای مقام بالاتر که وزارت ورزش است نامه می‌نویسند و به همین دلیل است که وزارت ورزش در مورد داوری‌ها صحبت می‌کند. دو چیز می‌تواند یک فدراسیون فوتبال را نابود کند اول تیم ملی اگر بازنده شود و دوم داوری‌های پر اشتباه و حرف و حدیث دار که فدراسیون کفاشیان در هر دو مورد مشکل دارد.

منبع: فارس

۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
javascript hit counter